dziennik elektroniczny2

A- A A+

Spis treści

 

 


 

 

 

 

 


Pierwsze zadanie w ramach projektu „Polak ma essę!”  już za nami. Uczniowie klasy 5a na lekcjach języka polskiego poznawali lekturę „Chłopcy z Placu Broni” Ferenca Molnara. Przy tej okazji, na szkolnym chodniku, narysowali schematy Placu Broni. Kolejnym zadaniem było uwspółcześnienie książki -  uczniowie nadali bohaterom pseudonimy, grupy zyskały nowe nazwy i zmienił się też cel walki. Zabawy było co niemiara, a przed nami kolejne zadania projektu.

 

Galeria zdjęć


Uczniowie klasy 5a wykonali kolejne zadanie w ramach projektu. Tym razem stworzyli piękne ortoobrazki, pokazując, że nauka ortografii może być przyjemna.

 

Galeria zdjęć

 


Tym razem uczniowie spróbowali nazwać to, co już nazwane. Po raz kolejny dowiedli, że nie brak im pomysłów.

Galeria zdjęć


 

Kolejne zadanie za nami - black poem, czyli wiersze z odzysku. Z istniejących już tekstów uczniowie wyłonili słowa, frazy, tworząc własne arcydzieła.

Galeria zdjęć

 


Czy w stajni Augiasza są konie trojańskie? Uczniowie klasy 5a zakończyli przygodę z mitami, rysując rebusy dotyczące frazeologizmów pochodzących z mitologii. 

Galeria zdjęć

 
 
Klasa 5a zabawę z archaizmami ma za sobą. Spróbujcie odgadnąć, co kiedyś oznaczały te polskie wyrazy.
 
 

Ostatnie zadanie za nami - legendy na propsie, czyli jak to w końcu było z tymi  poznańskimi koziołkami.
 

 
 
Uczniowie klasy 5a wykonali wszystkie zadania projektu "Polak ma essę!" dzięki czemu Nasza szkoła otrzymała Certyfikat.
 
 
 

 
 
 

To już druga edycja programu. Uczniowie Naszej szkoły w tym roku podjęli się realizacji ciekawych zadań:

  • Kanapka dla Alcesta 
  • Opowieść napisana obrazem
  • Lepiej ulepić lepieje
  • Sortownia ortograficzna
  • “My, Słowianie”

Efekty ich prac można oglądać na wybranych fotografiach.

IMG_2562
IMG_2563
IMG_2559
IMG_2558
IMG_2557
IMG_2561
IMG_2560
IMG_2083
IMG_2084
IMG_2086
IMG_2087
IMG_2088
IMG_2288
IMG_2289
IMG_2290
IMG_2292
IMG_2590
IMG_2591
IMG_2589
IMG_2578
IMG_2592
IMG_2579
IMG_2580
IMG_2582
IMG_2583
IMG_2584
IMG_2585
IMG_2586
IMG_2587
IMG_2588
 

W II edycji projektu "Polak ma essę!" brali udział uczniowie różnych klas, m.in. 5b. Oto wykonane przez nich zadania:

1. Wirtualny kunszt antyku - uczeń ma okazję wytworzyć historyczną wazę: od uformowania jej z kawałka gliny poprzez nałożenie na nią wzorów. I to wszystko bez brudzenia rąk: to zadanie wykorzystaliśmy do powtórzenia wiadomości z mitologii greckiej. Warunki techniczne uniemożliwiły nam stworzenie wirtualnych amfor. Sięgnęliśmy zatem po inne rozwiązanie. Otóż do wykonania zadania użyliśmy modeli amfory z drukarki 3D. Dzieci po raz kolejny udowodniły, że z plasteliny potrafią wyczarować niezwykłe rzeczy. Dzbany zaroiły się od cyklopów, pięknych bogini, zdradliwych kwiatów, labiryntów, kłębków wełny. Niejeden Syzyf wytrwale wtaczał głaz na górę, na niejednego śmiałka czekał ukryty w ciemnościach Minotaur i niestety niejeden Ikar tonął w głębinach morza. Uczniowie wykonali także wersję papierową tego zadania.

2. Skarpetki nie do pary - uczeń projektuje skarpetki nie do pary (symbol trisomii 21), umieszcza symbole związane z lekturą obowiązkową.

3. Facebogowie - uczeń tworzy profil społecznościowy wybranego boga greckiego: w ten sposób  uczniowie nie tylko utrwalili swoją wiedzę z mitologii, ale również uwspółcześnili prezentowane postacie i związane z nimi historie.

3. Sortownia ortograficzna - uczeń tworzy rysunek graficzny, rysnotkę, mapę myśli do wyznaczonej zasady ortograficznej.

4.  Kaligraficzne esy - floresy - uczeń kształci pisanie liter wraz z liściastym ornamentem: to zadanie bardzo spodobało się również uczniom klasy pierwszej (zastępstwo). Do tego stopnia zaangażowali się w pracę, że wokół kwiatów oplatających litery zaroiło się od różnego rodzaju owadów :)

5. Lepiej ulepić lepieje - uczeń zapoznaje się z definicją lepieja i tworzy swój własny, pobudzając swoją kreatywność.

Certyfikat dla szkoły.

IMG_20250625_180706~2
IMG_20250530_112530
IMG_20250530_112358
IMG_20250530_112530~2
IMG_20250530_090130
IMG_20250530_090130~2
513323210_4047504972171366_1976224881053213154_n
IMG_20250530_090114~2
512924975_4047513708837159_6527226941099499086_n
513096108_4047475735507623_6244047696095213397_n
512646295_4047503812171482_7140542005589978389_n
512863088_4047516875503509_1277027951030825942_n
511916213_4047506395504557_2605313658611540676_n
512114727_4047503635504833_4486531544954412913_n
511524548_4047515702170293_4443777840875544866_n
511759349_4047473298841200_3474381759355507938_n
511198607_4047504852171378_4654587910103045294_n
511259136_4047473455507851_6762535593825942601_n
510806810_4047504505504746_8406950408183828258_n
511017998_4047476448840885_934773281220951825_n
510495708_4047504725504724_1339390488951395124_n
510584007_4047516158836914_6699779725023247806_n
510266686_4047506105504586_7003284628114042052_n
510470917_4047506598837870_1661221604071199216_n
501755923_4021095228145674_8624421646334366095_n
502897096_4021094298145767_979439421161211160_n
501416289_4021096008145596_5175349637984285825_n
501755913_4021095618145635_1707926771424870857_n
1

 

 

 

Początek strony