Pierwsze zadanie w ramach projektu „Polak ma essę!” już za nami. Uczniowie klasy 5a na lekcjach języka polskiego poznawali lekturę „Chłopcy z Placu Broni” Ferenca Molnara. Przy tej okazji, na szkolnym chodniku, narysowali schematy Placu Broni. Kolejnym zadaniem było uwspółcześnienie książki - uczniowie nadali bohaterom pseudonimy, grupy zyskały nowe nazwy i zmienił się też cel walki. Zabawy było co niemiara, a przed nami kolejne zadania projektu.
Uczniowie klasy 5a wykonali kolejne zadanie w ramach projektu. Tym razem stworzyli piękne ortoobrazki, pokazując, że nauka ortografii może być przyjemna.
Tym razem uczniowie spróbowali nazwać to, co już nazwane. Po raz kolejny dowiedli, że nie brak im pomysłów.
Kolejne zadanie za nami - black poem, czyli wiersze z odzysku. Z istniejących już tekstów uczniowie wyłonili słowa, frazy, tworząc własne arcydzieła.
Czy w stajni Augiasza są konie trojańskie? Uczniowie klasy 5a zakończyli przygodę z mitami, rysując rebusy dotyczące frazeologizmów pochodzących z mitologii.
To już druga edycja programu. Uczniowie Naszej szkoły w tym roku podjęli się realizacji ciekawych zadań:
Efekty ich prac można oglądać na wybranych fotografiach.
W II edycji projektu "Polak ma essę!" brali udział uczniowie różnych klas, m.in. 5b. Oto wykonane przez nich zadania:
1. Wirtualny kunszt antyku - uczeń ma okazję wytworzyć historyczną wazę: od uformowania jej z kawałka gliny poprzez nałożenie na nią wzorów. I to wszystko bez brudzenia rąk: to zadanie wykorzystaliśmy do powtórzenia wiadomości z mitologii greckiej. Warunki techniczne uniemożliwiły nam stworzenie wirtualnych amfor. Sięgnęliśmy zatem po inne rozwiązanie. Otóż do wykonania zadania użyliśmy modeli amfory z drukarki 3D. Dzieci po raz kolejny udowodniły, że z plasteliny potrafią wyczarować niezwykłe rzeczy. Dzbany zaroiły się od cyklopów, pięknych bogini, zdradliwych kwiatów, labiryntów, kłębków wełny. Niejeden Syzyf wytrwale wtaczał głaz na górę, na niejednego śmiałka czekał ukryty w ciemnościach Minotaur i niestety niejeden Ikar tonął w głębinach morza. Uczniowie wykonali także wersję papierową tego zadania.
2. Skarpetki nie do pary - uczeń projektuje skarpetki nie do pary (symbol trisomii 21), umieszcza symbole związane z lekturą obowiązkową.
3. Facebogowie - uczeń tworzy profil społecznościowy wybranego boga greckiego: w ten sposób uczniowie nie tylko utrwalili swoją wiedzę z mitologii, ale również uwspółcześnili prezentowane postacie i związane z nimi historie.
3. Sortownia ortograficzna - uczeń tworzy rysunek graficzny, rysnotkę, mapę myśli do wyznaczonej zasady ortograficznej.
4. Kaligraficzne esy - floresy - uczeń kształci pisanie liter wraz z liściastym ornamentem: to zadanie bardzo spodobało się również uczniom klasy pierwszej (zastępstwo). Do tego stopnia zaangażowali się w pracę, że wokół kwiatów oplatających litery zaroiło się od różnego rodzaju owadów :)
5. Lepiej ulepić lepieje - uczeń zapoznaje się z definicją lepieja i tworzy swój własny, pobudzając swoją kreatywność.
Certyfikat dla szkoły.